Hari ni pergi appointment berdua je dgn baby Azfar. Selalu Mr. Hubby yg tolong drive. So, keluar keje twice as early la nampak gaya. Appointment pukul 1pm, pukul 10.30am dah gerak ke kl. Why? Coz I'll need to make a few pit stop utk budak kecik sorang ni.
Selalunye kalau berdua je, selesa bawak kancil. Senang nak pasang infant car seat kat depan pasal kancil xde airbag (installing infant car seat at airbag enabled seat could be fatal). Kalau keta lg satu car seat azfar kene install kat seat belakang. Mau freak out budak tu. Before this dah penah try letak azfar sorang2 kat seat blkg while I'm driving. Dia ingat dia dah kene abandoned, berejam menangis.
Baru 15 min gerak, Azfar dah start nangis mintak susu. So stop kejap 20 minit. Tengah selesa2 dlm kereta, ade one guy jalan tepi kereta, alih2 die boleh lepak depan my car, sambil pegang hp, pandang2 dlm kereta kita. Bukannye boleh nampak ape2 pun... Psycho punye lelaki, I put Azfar back into his seat, drive away from that place. Meraung la Azfar, tgh sedap2 lunch kene interrupt. Tunggu kejap ye nak, mommy cari tempat lain.
After second pit stop, jam dah 11.30am, x boleh jadi, baru sampai kelana jaya, meeting kat dataran maybank. Azfar protest pun protest la. He cried All the way from kelana jaya to the meeting place. All 45 minutes of them. Sedih tgk Azfar nangis mcm tu x payah ckp laaa... Sayu je... Tapi sorry la ye sayang, mommy has got to train you... Dari balik hospital I've started putting him in his car seat. But at 6 months old he started rejecting the seat. I'm not about to let him crawl in the car while moving. So terpaksa la biar je dia nangis.
On the way balik pun macam tu. But maybe he's resigned to his fate, and realized I'm not going to pick him up while the car is moving. Slow la sikit nangisnye... Eventually he fell asleep after a good 45 minutes of screaming like a banshee with tears streaming down his cheek :(
Hopefully tomorrow will be better for him


No comments:
Post a Comment